Grote overwinning in bekerduel

door: Cor Derks

In de thuiswedstrijd tegen vijfdeklasser vv. America (met op het sportpark zelfs de Amerikaanse vlag!!!) behaalde SV Milsbeek (4e klasser) een simpele 6-1 zege. I.v.m. het overlijden van Herman Ruiter die tot vorig seizoen enkele jaren verzorger/therapeut was speelde Milsbeek met rouwbanden en werd er een minuut stilte gehouden. Milsbeek was, behoudens een 10 minuten in de 2e helft waar America na dom balverlies met het rondspelen van de bal in de achterste linie de tegentreffer kon scoren, heer en meester. Gedurende de gehele wedstrijd werd de bal veelvuldig rondgespeeld en in de eerste helft leidde dat niet alleen tot mooie aanvallen maar ook tot drie prachtig uitgespeelde treffers van resp. Mattie Scholten, Matthijs van Tuil en Mitch Kramer. De 2e helft was beduidend minder maar van gevaarlijke aanvallen van America was geen sprake. Milsbeek volhardde in het rondspelen van de bal maar kon de weinig echte kansen niet benutten, Desondanks toch nog 3 treffers. In de 80e minuut van Wahid Rashidi die een corner prima verlengde, in de 85e minuut een vrije trap van Sam Wendt en in het laatste fluitsignaal een kopbal van Kai Bicentini bepaalde de eindstand op 6-1. Na de eerdere 7-0 zege in Oostrum speelt Milsbeek a.s. zondag thuis om 14.00 uur! hun 3e bekerwedstrijd tegen 4e klasser SVOC'01 waarbij een gelijkspel voldoende is om naar de volgende ronde te gaan.