Grote en kansloze nederlaag

Door Cor Derks
Na de bekeruitschakeling moest Milsbeek in Bergen aantreden tegen het in het vorige seizoen ook om promotie strijdend MSH Maasduinen. Tekenend voor het verloop van de wedstrijd was het feit dat pas in de 65e!!!!! minuut de doelman van MSH Maasduinen een bal binnen de palen kreeg na een goed genomen vrije trap. MSH Maasduinen liet zich terugzakken tot rond de middencirkel en wachtte daar rustig af tot er voor de zoveelste keer weer balverlies werd geleden door Milsbeek. Milsbeek bleef volhardden in het eindeloos rondspelen van de bal waarbij veel en veel te vaak de dieptepass onbenut werd gelaten. Geen enkele gevaarlijke aanval wist de ploeg te creeeren.

Dit in tegenstelling tot de tegenstander waarbij het onbegrijpelijk was dat uitblinker Bart Seegers de gehele wedstrijd met zijn voortreffelijke passes kon blijven strooien. Onvoorstelbaar, maar hem werd geen strobreed in de weg gelegd. Uit zijn eind/diepte passes kwamen ook alle 5 doelpunten tot stand waar hij er middels een strafschop ook eentje scoorde. MSH Maasduinen was de gehele wedstrijd veel agressiever en alerter en Milsbeek stelde daar bitter weinig tegenover en bleef maar apathisch zonder gevaarlijk voor het doel van MSH Maasduinen te komen. Illustrerend was wel het doelpunt net na rust. Milsbeek kreeg een inworp ter hoogte van het strafschopgebied van MSH Maasduinen, Milsbeek verloor simpel de bal, van de voet van Bart Seegers vertrok weer een dieptepass op de stropdas en Milsbeek keek ernaar en kon alleen maar toekijken hoe er weer simpel werd gescoord. Hierna speelde Milsbeek met 10 man na een rode kaart voor NIck Derksen en de wedstrijd sleepte zich naar het einde en gelukkig voor Milsbeek speelde de tegenstander een tandje lager maar scoorde desondanks nog tweemaal.

Milsbeek leed een dikverdiende, smadelijke en afgetekende nederlaag en zal a.s. zondag in de thuiswedstrijd tegen het sterk geachte SV United alles uit de kast moeten halen om een nieuwe nederlaag te voorkomen. Alle thuiswedstrijden beginnen om 14.00 uur!!!!!!!

Foto: De Limburger, Jos Gröniger