NEDERLAAG MILSBEEK

Door: Cor Derks

Tegen het vorig jaar uit de derde klasse gedegradeerde SV United moest Milsbeek op kermiszondag een 2-5 nederlaag slikken. Een nederlaag die zo groot uitviel na de twee laatste doelpunten in de 87e en 90e minuut.

De eerste helft kende een gezapig en tam verloop. Milsbeek begon wel erg sterk door een doelpunt in de 3e minuut van Wahid  Rashidi die een vrije trap van Pim Toepoel in de rebound in het doel schoot. Milsbeek kon behoudens twee grote en mooi uitgespeelde kansen aan dat prima begin geen gevolg geven. Het werd een gelijkopgaande wedstrijd met zeer weinig hoogtepunten waarbij Milsbeek wel tot tweemaal toe verzuimde om de voorsprong te vergroten. Na een knappe redding op de doellijn van Derk Smittenberg in de 25e minuut kreeg Milsbeek twee uitgelezen kansen om de score te verhogen. Twee hele mooie kansen voor Kai Bicentini en Mattijs Tuil werden echter door de doelman van SV United onschadelijk gemaakt. Door niet resoluut te verdedigen kon SV United onverwacht in de 35e minuut de gelijkmaker scoren.

De tweede helft werd er qua spelbeeld niet veel beter op, waarbij wel opmerkelijk was dat de spaarzame kansen nu wel tot doelpunten leidde. Tot in de 86e minuut kon Milsbeek nog hopen om de 3-2 achterstand teniet te doen maar de aanvallen waren van weinig gevaar met een machteloze voorhoede. Doordat bij bijna alle vijf doelpunten verdedigend niet alert en resoluut werd ingegrepen besliste SV United uiteindelijk de wedstrijd met die twee laatste doelpunten. Een tweede nederlaag waardoor de ploeg nu op de laatste plaats staat.

Aanstaande zondag de uitwedstrijd tegen Constantia uit Wanroy die met 1 punt net boven Milsbeek staat.