Derby der derby's onbeslist!

Nadat eerst 1 minuut stilte in acht werd genomen i.v.m. het overlijden van SV Milsbeek lid Jan Wagelmans  moest Milsbeek in de thuiswedstrijd in de derby  Astrantia uit Middelaar genoegen nemen met een 1-1 eindstand. Na het mooie resultaat en het vertoonde spel in de vorige wedstrijd tegen Constantia enigszins een tegenvaller.

In deze eerste competitiewedstrijd sinds het bestaan van de beide clubs was het promovendus Astrantia dat de eerste 30 minuten veelvuldig balbezit had en de wedstrijd controleerde. Dit overwicht leidde tot een aantal kansen voor Astrantia maar die werden niet benut of door attent ingrijpen van de Milsbeekverdediging om zeep geholpen. Milsbeek daarentegen scoorde uit de eerste mogelijkheid in de 35e minuut de openingstreffer door wederom Loek Jongman die in de vorige wedstrijd ook al scoorde. Astrantia was enigszins verrast door deze achterstand. Tot aan rust en ook de 2e helft werd het een meer gelijkwaardige maar bijzonder rommelige wedstrijd zonder veel kansen of hoogtepunten. De wedstrijd leek in een 1-0 eindstand te eindigen. In de 89e minuut kon doelman Lars Gerrits een houdbaar schot niet volledig onder controle krijgen en kon invaller Burgers voor Astrantia alsnog simpel de gelijkmaker scoren. De druiven voor Milsbeek waren door dit schlemielig doelpunt erg zuur want bij een overwinning zou de ploeg nu mooi in de grote middenmoot staan. Gezien het wedstrijdbeeld over 90 minuten wel een terecht gelijkspel en Milsbeek zal a.s. zondag in Wilbertoord tegen het goed presterende DWSH weer moeten proberen om de puzzelstukjes die trainer Robert Theunissen heeft weer iets beter in elkaar te leggen.