Goede overwinning!

Door: Cor Derks

Een wedstrijd met 2 totaal verschillende helften!!!

Dankzij de 0-3 zege in de uitwedstrijd tegen DWSH'18 in Wilbertoord nestelt SV Milsbeek zich in het grote middenveld van de 4e klasse. Een overwinning waar het in de eerste helft totaal niet naar uitzag. Milsbeek speelde zonder overtuiging, onsamenhangend en was bij balbezit veel te onnauwkeurig en verloor bijna alle simpele duels. Er werd in de eerste helft geen enkel gevaar gesticht voor het doel van DWSH. Milsbeek liet zich terugzakken tot op de eigen helft en probeerde er dan met counters uit te komen maar dat werd geen succes. Daarentegen was DWSH wel veelvuldig in balbezit maar kon eigenlijk ook behalve drie toevallige kansjes niet veel gevaar stichten voor het doel van Lars Gerrits. Milsbeek stond verdedigend wel goed maar aanvallend was het team volledig onmachtig.

Hoe anders verliep de Tweede helft. Een veel alerter, energieker en meer vooruit spelend SV Milsbeek legde DWSH de wil op. Laatstgenoemde ploeg kwam er in de tweede helft totaal niet aan te pas. Milsbeek dicteerde nu de wedstrijd. Met het in de 50e minuut eerste gevaarlijke schot van Mitch Kramer, speelde Milsbeek nu ineens wel met volle overtuiging. Binnen twee minuten werd de wedstrijd eigenlijk al beslist. Een prima aanval met een voorzet op maat van invaller Mattijs Tuil werd onberispelijk ingekopt door Mattie Scholten. Vanaf de aftrap veroverde Milsbeek weer snel de bal en na weer een snelle en mooie aanval werd het tweede doelpunt gescoord. In tegenstelling tot de kans in blessuretijd speelde Mattie nu de geheel vrijstaande Loek Jongman aan die de doelman kansloos liet. Hierna controleerde Milsbeek volledig de wedstrijd en kon zelfs in de 90e minuut de 3-0 scoren. Uit een perfect genomen hoekschop werd de bal doorgekopt en kon Kai Bicentini onberispelijk scoren. De 0-4 in blessuretijd had gemoeten doch zoals eerder vermeld ging Mattie Scholten voor eigen succes terwijl er drie medespelers in meer kansrijke posities stonden om te scoren. Daarover werd niet getreurd. Na een eigenlijk belabberde eerste helft, een veel betere tweede helft komt deze zege goed van pas.

Aanstaande zondag geen programma maar deze zege moet een morele opsteker zijn voor de derby op 3 november thuis tegen het op de tweede plaats staande Heijen.